TY - JOUR JF - jfcvir JO - JFCV VL - 2 IS - 1 PY - 2021 Y1 - 2021/6/01 TI - The Role of Global Media in Connecting Places of Growth Pole to Spaces of Flow (Case study: Anzali Free Zone) TT - نقش رسانه های جهانی در اتصال مکان های قطب رشد به فضای جریان ها (مطالعه موردی: منطقه آزاد انزلی) N2 - امروزه مناطق آزاد هم­چون گره شبکه­ ها در متن اقتصاد جهانی و در کانون برون­ سپاری و دور­سپاری قرار گرفته ­اند و از این رو توانایی جذب فرایندهای تولیدی و یا خدماتی اقتصاد جهانی را در چارچوب اقتصاد پست فوردیسم را دارند. مکان­ های جغرافیایی هم­چون بنگلور در هند در واقع هم گره شبکه اقتصاد جهانی است و هم مرکز رشد اقتصادی در جنوب هند و به عنوان یک قطب رشد در مقیاس منطقه­ ای ـ جهانی. در این راستا رسانه­ های جهانی با نمایش ویژگی­ های مناطق آزاد سبب ایجاد برندینگ مکانی و جذب سرمایه­ های جهانی به سمت مناطق آزاد می­ شوند. رسانه­ های جهانی می­ توانند به رقابت­پذیری و بازاریابی مکان برای اتصال بیشتر مناطق آزاد به شبکه ­ها عمل نمایند. با چنین رویکردی در این مقاله به جایگاه و اهمیت رسانه در بازنمایی منطقه آزاد انزلی توجه شده است. از این­ رو منطقه آزاد انزلی علاوه بر توجه به ضرورت دیپلماسی رسانه ­ای باید تلاش­ هایی در زمینه اهمیت برندینگ مکانی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و هم­چنین در سطح جهانی داشته باشد. این مقاله به اهمیت حضور رسانه­ ها در مکان­ های قطب رشد و ایجاد حس رقابت ­پذیری و بازنمایی تصویر رسانه ­ای منطقه آزاد انزلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می­ پردازد. روش تحقیق در این مقاله توصیفی - تحلیلی می­ باشد و در پایان به ذکر راهبردهای پیشنهادی رسانه ­ای در نمایش اهمیت و شکل­ دهی به بازاریابی مکان­ های قطب رشد و برندینگ مکانی، جهت سرمایه­ گذاری در منطقه آزاد انزلی می ­پردازد. SP - 33 EP - 47 AU - Ghourchi, Morteza AU - mousavian, sepideh sadat AD - Faculty member, Department of Human Geography and Spatial Planning, Shahid Beheshti University KW - Global Media KW - Places of Growth Pole KW - Spaces of Flow KW - Anzali Free Zone. UR - http://jvfc.ir/article-1-89-fa.html ER -